5.SINIF-OYUN DÜNYASI
Oyun dünyası teması aracılığıyla söz varlığını geliştirebilme, metnin yüzey anlamını belirleyebilme, materyal seçimini yönetebilme gibi öğrenme çıktıları ile sorumluluk, saygı, dürüstlük gibi değerlerin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerde oyunseverlik, kendine güvenme (öz güven), merak gibi eğilimlerin; kendini tanıma (öz farkındalık), kendini düzenleme (öz düzenleme), kendini uyarlama (öz yansıtma) gibi sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin ve görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, dijital okuryazarlık gibi becerilerin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. Dersin anlama alan becerileri olan dinleme/izleme ve okuma becerileriyle anlatma becerileri olan konuşma ve yazma becerileri birbiriyle ilişkilendirilmiştir.
T.D.5.4. Dinlediğinde/izlediğinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme
T.D.5.5. Dinlediğinin/izlediğinin yüzey anlamını belirleyebilme
T.D.5.19. Dinlediğinden/izlediğinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme
T.D.5.25. Dinleme/izleme sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
Okuma
T.O.5.1. Okumada materyal seçimini yönetebilme
T.O.5.2. Sesli ve sessiz okurken akıcı okuma unsurlarını yönetebilme
T.O.5.3. Okumada strateji ve yöntem seçimlerini yönetebilme
T.O.5.5. Metinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme
T.O.5.6. Metnin yüzey anlamını belirleyebilme
T.O.5.21. Metinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme
T.O.5.27. Okuma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
T.K.5.3. Konuşmasında amaç ve içeriğe yönelik seçimlerini yönetebilme
T.K.5.4. Konuşmasında ön bilgilerinden yararlanabilme
T.K.5.9. Konuşmasında sesini uygun şekilde kullanabilme
T.K.5.22. Konuşmasını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme
T.K.5.26. Konuşma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
Yazma
T.Y.5.1. Yazma sürecini yönetebilme
T.Y.5.3. Yazısında içerik ve yapıya yönelik seçimlerini yönetebilme
T.Y.5.4. Yazılı üretim ve yazılı etkileşiminde ön bilgilerinden yararlanabilme
T.Y.5.18. Yazısını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme
T.Y.5.21. Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini uygulayabilme
T.Y.5.22. Yazma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)
Dinleme/İzleme
T.D.5.1. Dinlemede/izlemede materyal seçimini yönetebilmeT.D.5.4. Dinlediğinde/izlediğinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme
T.D.5.5. Dinlediğinin/izlediğinin yüzey anlamını belirleyebilme
T.D.5.19. Dinlediğinden/izlediğinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme
T.D.5.25. Dinleme/izleme sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
Okuma
T.O.5.1. Okumada materyal seçimini yönetebilme
T.O.5.2. Sesli ve sessiz okurken akıcı okuma unsurlarını yönetebilme
T.O.5.3. Okumada strateji ve yöntem seçimlerini yönetebilme
T.O.5.5. Metinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme
T.O.5.6. Metnin yüzey anlamını belirleyebilme
T.O.5.21. Metinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme
T.O.5.27. Okuma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
Konuşma
T.K.5.1. Konuşma sürecini yönetebilmeT.K.5.3. Konuşmasında amaç ve içeriğe yönelik seçimlerini yönetebilme
T.K.5.4. Konuşmasında ön bilgilerinden yararlanabilme
T.K.5.9. Konuşmasında sesini uygun şekilde kullanabilme
T.K.5.22. Konuşmasını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme
T.K.5.26. Konuşma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
Yazma
T.Y.5.1. Yazma sürecini yönetebilme
T.Y.5.3. Yazısında içerik ve yapıya yönelik seçimlerini yönetebilme
T.Y.5.4. Yazılı üretim ve yazılı etkileşiminde ön bilgilerinden yararlanabilme
T.Y.5.18. Yazısını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme
T.Y.5.21. Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini uygulayabilme
T.Y.5.22. Yazma sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme
Anahtar Kavramlar
fiziksel oyun, entelektüel oyun, sosyal-duygusal oyun, dijital eğitici oyunlar, sorumluluk, saygı, dürüstlük, yüzey anlam, söz varlığı, noktalama, ön bilgi, vurgu-tonlama ve sesin şiddeti, yazım kuralları, paragraf, yönetme, tahmin
Yorumlar
Yorum Gönder